Ha őszinte akarok Veled lenni (és természetesen az akarok), akkor azt kell, hogy mondjam Magyarországon pocsék állapotban vannak. Legalább is seo szempontból nézve. Természetesen nem akarok ezzel senkit megbántani, de gyakran már akkor is látom a hibákat, amikor csak „civilben” vásárolok valahol. Ez biztosan szakmai ártalom, de ettől függetlenül it nyilvánvaló hibákról van szó. Olyan hibákról, amit mindenképpen ki kell javítani, ahhoz hogy jó helyezést érhess el a Google keresőjében. Na de mik ezek a hibák? Miben tudok Neked segíteni? És mitől lesz jó egy webáruház seo szempontból?

Lássuk a legtipikusabb hibákat

Nincs termékleírás

Nagyon sok webáruházban nincs vagy csak néhány szavas termék leírás található. Ezzel az az egyik nagyon nagy gond, hogy a Google számára sokkal értékesebbek azok az oldalak, ahol szöveges információs található. Nem csak 2-3 szó, hanem ami valóban tartalmaz leírást. A másik nagyon nagy gond, hogy a fogyasztók sincsenek jól informálva, hiszen néhány lényeges adaton kívül nem ismernek meg mást. Nem tudnak meg más hasznos információkat, amik segíthetnek a döntésben és az adott webáruház javára fordítanák azt.

Nem használnak igazán kulcsszavakat

Ez ugye nem is lehetséges, ha nincs miben. Lehet, hogy a főoldalon vagy a Rólunk menüben van egy hosszabb szöveg, de ez édes kevés, ha ezeken kívül van több száz szinte teljesen üres termékoldal.

Nincsenek kitöltve a képek alt leírása

Bár ez front end oldalon nem látszik, de amikor megkapom egy oldal kezelését seo szempontból akkor az esetek nagy többségeben azt tapasztalom, hogy ezeknek a mezőknek a kitöltése elmarad. Pedig sokat segíthetünk a Google kereső robotjainak, ha ezekre is figyelmet szentelünk.

Mire van szüksége egy webáruháznak seo téren?

Ahogyan már fentebb is írtam jó termék leírásokra, jól felépített link profilra, megfelelő kulcsszó használatra, meta adatok szerkesztésére és még sokáig sorolhatnám. Azért nem veszem végig mindet, mert körülbelül 200 különféle tényező alapján rangsorol a Google, amiket itt most kissé hosszadalmas lenne végig venni. Azonban a fent említettekhez hasonlóan vannak olyan típus hibák, melyek kiküszöbölése nélkülözhetetlen, ha jobb Google helyezést szeretnél elérni.

Hogyan teheted meg ezt?

Két választási lehetőséged van. Vagy beleásod magad a Google rejtelmeibe és vállalod, hogy akár évekig tanulmányozhatod a Google irányelveit. Vagy megbízol egy profit, akinek a segítségével már néhány hónap alatt változást érhetsz el. Melyiket választod inkább?

Miben tudok Neked segíteni?

Ha úgy döntöttél, hogy inkább időt és kellemetlenséget szeretnél megspórolni magadnak és rábízod egy profira a munkát, akkor nagyon jó helyen jársz. Én elvégzem az elemzést számodra, amiből pontosan kiderül, hogy hol kellene javítani a webáruházadban. Majd megbeszéljük, hogy mely változásokat eszközöljük és elkezdjük a közös munkát. Webáruház seo szolgáltatásom tartalma:

  • Weboldal elemzés elkészítése.
  • Stratégia kidolgozása.
  • Szükséges tartalmi elemek elkészítése.
  • Linkprofil kidolgozása.
  • Meta információk megadása.
  • Számodra fontos kulcsszavak kigyűjtése.