A webáruház keresőoptimalizálás lépései

Tartalomjegyzék:

Organikus elérés
Kategória leírás
Termék név
Termék rövid ismertető
Termék hosszú leírás
Vásárlói vélemények
Keresőbarát Url
Meta cím
Meta leírás
Kép elnevezése
Kép alt tag
Webáruház keresőoptimalizálás a főoldaladon

Egy webáruház forgalmának több mint ötven százalékát organikus találatokból nyeri. Persze ez egy induló webshopnál nem mutatkozik meg. A webáruház keresőoptimalizálás viszont nem csak induló webshopok esetén lényeges, hanem akár régóta működő online boltoknál is jelentős változást hozhat. Nézzük meg Google Analytics oldalunkon az ügyfélszerzés fül alatt milyen eredményeket mutat. A legnagyobb szeletet az Organic Search kell, hogy kapja. Ha azt látjuk, hogy a látogatók több mint 50%-a keresőből érkezik, akkor egy folyamatos költséghatékony csatornára tettünk szert.
A webáruház keresőoptimalizálás tehát elengedhetetlen eszköze a sikeres online üzletünknek. Főként az újonnan indulók online boltok esetén lehet nagy segítség, akik nem rendelkeznek még akkora reklám büdzsével.

Valószínű olyan webáruházad van, ahol te is könnyedén hozzáférsz a keresőoptimalizáláshoz szükséges elemekhez. Ezeket célszerű már a webshop nyitáskor, a termék feltöltése közben feltölteni. Sajnos saját tapasztalatból megtanultam, hogy utólag ez fáradságos plusz munkát okozhat. Például egy szülő-gyerek viszonyra épülő webshopban minden termék változathoz egyenként kellett bemásolni a termék leírásokat és SEO elemeket. Ha egyből kitöltöm a szükséges adatokat a szülő termék felvitelekor, akkor egy kattintással megoldottam volna ezt a problémát.

Nézzük mik a legfontosabb SEO elemek egy webáruház esetében, amit nem szabad üresen hagyni.

Kategória leírás

Egy webshop estében sokan fölöslegesnek vélik leírni milyen termékek szerepelnek az adott kategóriába. Gondolják, hogy a vevő úgyis képeken látja milyen alkategóriák közül választhat. Ez egy jó meglátás, de itt most a Google fejével kell gondolkodnunk. Sajnos neki nem elég a kép és a kép elnevezése. Kell egy leírás pontosan mit tartalmaz ez a kategória oldal. Ezt a SEO leírást legjobban akkor díjazza, ha az alkategória képek fölé helyezzük el. A webshopok többségében azonban van lehetőség a képek alá vagy a láblécben elhelyezni ezt a szöveget. Itt kevésbé zavaró és a vásárlónak nem kell annyit görgetnie, hogy megtalálja a lényeget, magát a terméket. Nem csak a főkategóriákra, hanem az alkategóriákra is el kell végeznünk ezt a feladatot.

Termék név


Gyakori hiba, hogy a termék nevének csak egy fantázia nevet vagy típust adnak meg. Például: Samira Cherry vagy Bosch GLM 120 C
Ez a hiba azért gyakori, mert mi egyértelműnek látjuk milyen termékről van szó. Rákattintunk egy termékcsoportra, mondjuk a Női pólók kategóriára. A benne lévő termékek pedig egyértelműen csak női pólók lesznek. Akkor minek írjuk ki minden egyes termékhez, hogy póló?
Nyilván az elérési út segíti a Google robotokat, hogy beazonosításra kerüljön ez az oldal. A termék név viszont a webáruházak esetében olyan, mint egy címsor. Megmondja, hogy ezen az oldalon pontosan mit találsz. Ha ezt a mezőt jól töltöd ki, akkor a keresőbarát URL is helyes fog szerepelni. A legtöbb webáruház motor már automatikusan kitölti ezt a mezőt.
Tehát a helyes termék név: Samira Cherry pulóver vagy Bosch GLM 120 C kamerás lézeres távolságmérő.

seo termék leírások

Termék rövid ismertető


A termékoldalon ez egy kiemelt szerepet kap. A kategória oldalon is beállítható, hogy megjelenjen ez a leírás. A termékre jellemző legfontosabb kulcsszavakkal töltsük ki.

Termék hosszú leírás


Ide írjunk egy hosszabb leírást, amiben szerepel a fő kulcsszavunk néhányszor. Ez lehet szinonima is. A hosszú leírásban legyen benne minden információ a termékről. Járjuk körül a termékünket alaposan. Válaszoljuk meg itt a vevői kérdéseket és mondjuk el miért válassza ezt a terméket.

Vásárlói vélemények


Nem is gondolnád, hogy a vásárlási vélemények milyen szuper eszköze a webshop keresőoptimalizálásnak. Az eladás ösztönző szerepe mellett a webáruház keresőoptimalizálás egyik legegyszerűbb módja. Minden vevői vélemény tartalmaz a termékedre, szolgáltatásodra vonatkozó kulcsszavakat és jellemzőket. Ráadásul pontosan azokat a kifejezéseket tartalmazza, ahogyan a vevőid is rákeresnek a Google-ben.
Használj minél több vásárló véleményt a termékoldalakon. Ha még kezdő webshop vagy, akkor kérj az offlne boltodban vevői véleményeket és írd ki ezt a webáruházadban. A Facebook oldaladról és Google véleményekből is szemezgethetsz. Hívd fel telefonon a törzsvevőidet és kérj tőlük véleményt, amit aztán kiírhatsz a termékoldalakra. Rengeteg módja van annak, hogy vásárlói ajánlásokat gyűjts. Vesd be őket és töltsd fel az összes termékoldaladat.

Keresőbarát URL


Ezt korábban már említettük, hogy a termék névből automatikusan generálhat a rendszer egy URL-t. Itt az a lényeg, hogy egyedi legyen minden oldal linkje és tartalmazza a fő kulcsszót. A szavakat kötőjellel válaszd el egymástól. Például így: samira-cherry-polo

Meta cím


Ez jelenik meg a keresőben fő címnek. Minden oldalhoz egyedi meta címet írj és tartalmazza a fő kulcsszót. Ebből látja majd az interneten böngésző, hogy pontosan miről szól ez az oldal.

Meta leírás


A meta cím alatt jelenik meg bővebb leírásként a Google-ben. Itt olyan szöveget írj, amivel leveszed a lábáról a vevőt, hogy a te termékedre kattintson. Írd le miért vásárolja meg ezt a terméket. A meta leírás első mondatában legyen benne a fő kulcsszavad és az első két mondatba írd a fontosabb mondandódat. Ez a lírás 160 karakteres lehet, de a Google ebből nem jeleníti meg a teljes szöveget. Érdemes a 160 karaktert még így is kitölteni, mert a robotok figyelembe vesznek minden egyes értékes kulcsszót.

Kép elnevezése


Minden egyes képet, amit feltöltesz a webáruházban keresőoptimalizált módon nevezz el. Gondolkodj itt is a vevőid fejével, ők hogyan keresnek rá az adott termékre. Használd a fő kulcsszavadat és a termék tulajdonságait. A képek elnevezése legyen ékezet nélküli, kötőjellel válaszd el a szavakat. Például: bordo-noi-polo

Kép alt tag


Minden képet adj egyedi kép leírást. Itt is gondolkodj a vevő fejével ő hogyan írná le ezt a terméket. Használd a fő kulcsszavadat és variáld szinonimákkal, további termék tulajdonságokkal. Például: bordó galléros póló nőknek

Nem kis munka egy olyan webáruház számára ez, ahol több ezer terméket kell egyedi leírásokkal elkészíteni. Az viszont kiemelten fontos, hogy ne legyen duplikáció a webáruházban. Állítsuk be, hogy a szülő-gyerek viszonyból ne származzon duplikáció. Arra is figyeljünk oda hogy semmi esetre se másoljunk át szöveget gyártótól vagy más weboldalról!

webshop seo

Webáruház főoldal keresőoptimalizálási technikák.

Webáruház keresőoptimalizálás a főoldalon

A főoldal kiemelten fontos szerepet tölt be a keresőoptimalizálásban. Adunk pár tippet, amivel javíthatod az oldalad esélyeit a keresőben.

  • A felső menüsorod a kategória oldalak lesznek. Ezeket nevezd el keresőbarát módon.
  • A lábléc menüsora is kulcsszóban gazdag szavakat tartalmazzon.
  • Készíts egy SEO leírást a láblécben, ahol elmondod pontosan miket lehet megvásárolni a webshopban.
  • A főoldalon helyezz el vevői véleményeket. Itt figyelj oda, hogy kulcsszavakban gazdag leírásokat ossz meg.
  • Készíts blogot és tedd ki a főoldalra egy modulban. A legújabb bejegyzéseket ismertesd egy előzetes rövid leírásban. Itt szintén szerepeljen a fő kulcsszó.
  • A főoldali banner képet nevezd el keresőoptimalizált módszerrel és a bannerre írj szöveget.
  • Emeld ki a legkeresettebb termék kategóriákat vagy termékeket.

Szánj időt a webshop keresőoptimalizálásra vagy add ki ezt a feladatot egy SEO szakembernek. Az elvégzett munka után pedig ellenőrizd magad Google Search Console segítségével. Nem elég egyszer elvégezni a webshop keresőoptimalizálást! Az eredményeket folyamatosan elemezni kell és korrigálni. Új tartalmakat gyártani a blogba. Az új termékekre elkészíteni az itt leírt SEO elemeket. Tehát folyamatosan dolgozni kell a webáruház keresőoptimalizálás javításán. A befektetett munka viszont többszörösen meghozza gyümölcsét! Figyeld az Analytics segítségével mennyi konverziót

Leave a Reply