Új Google algoritmus élesedett a napokban

A legnagyobb kereső a napokban élesítette a „Speed Update” vagyis „Sebesség frissítés” névre hallgató algoritmusát. Ennek célja az oldalak mobil verziójának a sebesség mérje.

A weboldalad sebességét eddig is figyelte a Google, azonban ezidáig csak az asztali verziót vette figyelembe. Itt 30 másodpercnél húzta meg a határvonalat, így csak azok az oldalakat sorolta hátrébb, melyek ennél lassabban töltődnek be. Jelenleg nem lehet tudni, hogy hol van a határ. Azonban a nagy kereső bejelentésében az áll, hogy ebben az esetben is csak azok az oldalak számíthatnak büntetésre, amiknek a mobil verziója kifejezetten lassan töltődik be.

A Google már az év első hónapjában bejelentette az algoritmus Júliusi indulását, így minden fejlesztőnek volt ideje

Új Google algoritmus pásztázza az oldalakat.

rendbe hozni az weboldalát. Ha Te mégse tettél így ne halogasd tovább a változtatások eszközölését. A munkában nagy segítségedre lesz a Page Speed Insight eszköz, mely megmutatja Neked az oldalad mobil nézetes és asztali verziójának a sebességét. Ámde csak akkor tudod használni, ha van elegendő látogató az oldaladon, mivel elegendő adat híján a Google sem képes visszacsatolást adni számodra.

Az algoritmus csak a mobil verziót vizsgálja. Ez azt jelenti, ha az egyik területen nagyon jó a másikon pedig gyengén teljesít az oldalad, akkor az egyik nem gyakorol hatást a másikra. Ahogy minden új algoritmusnál, úgy itt is nyugtalankodnak az oldal tulajdonosok. Azonban a Google próbál mindenkit megnyugtatni, az újítás nem olyan szigorú, mint amilyennek gondolják. Az ígéretek szerint csak a valóban lassú weboldalakra lesz hatással, és még mindig vannak fontosabb paraméterek, mint például a vásárlói szándék. Ez azt jelenti, hogy ha valaki kifejezetten a Te márkádat keresi, akkor ugyan úgy rátalál majd, akkor is, ha a Google szemében a problémásan lassú oldalak közé tartozik a weboldalad.

Miből tudhatod, hogy az új Google algoritmus hatással van e az oldaladra?

Egy biztos, a Google nem fogja ezt elárulni Neked. A közleményben az is olvasható, hogy hivatalosan senkit nem fognak értesíteni róla, hogy érintettek-e az új algoritmus által kiszabott visszasorolásban vagy sem. Azonban a Page Speed Insight, a Lighhouse vagy Pingdom Tools eszközök segítségével Te magad is felmérheted a problémát. Emellett érdemes a Google Analitycs eszközön is figyelemmel kísérni a mobilos eléréseket. Ha drasztikus visszaesést tapasztalt úgy, hogy az asztali elérések nem estek vissza kezdj el gyanakodni, hogy visszasorolta a mobilos megjelenésed a Google.

Leave a Reply