A kreatív szövegírás egy külön szakma, ahol a tapasztalat és a tehetség egyformán fontos. A segítségével sokkal értékesebbé és népszerűbbé teheted az oldalad. És nem csak az internet felhasználók, hanem a Google szemében is. A legnagyobb kereső számára egyre fontosabb a szöveges tartalmak minősége, így a rangsorolás során is nagyon sokat nyom a latba.

Mi az a seo szövegírás?

A kreatív szövegírás azon fajtája, amikor nem csak az olvasónak szeretnénk megfeleltetni az írásunk, hanem a Google irányelveinek is. A kereső által megszabott paramétereket is figyelembe vesszük a szövegek megírása során. Ennek segítségével juttatjuk jobb pozícióhoz az adott weboldalt.

Hol veheted hasznát a seo szövegírásnak?

A webszövegeknél

A webszövegek a honlapod szöveges tartalmai, mint például a rólunk menü, a szolgáltatás leírások vagy a fő oldalad. Még mindig gyakran azt tapasztalom, hogy vannak olyan vállalkozások, akik egyáltalán nem foglalkoznak ezekkel a kérdésekkel. Szinte teljesen üres a honlapjuk és 1-2 fontos információn kívül mást nem is tartalmaz. Ők gyakran érvelnek azzal, hogy nem olyan a tevékenységük amiről nagyon lehetne írni vagy senkinek nincs rá ideje vagy egyszerűen feleslegesnek tartják. Azonban ezeket a tartalmakat nem csak a leendőbeli ügyfeleknek, partnereknek, hanem a Google-nek is írjuk.

Termék leírásoknál

Te is webáruház tulajdonos vagy? És hány termékednek van legalább 3-400 karakteres leírása? Ha az összesnek az nagyon jó! Ellenkező esetben van miről beszélnünk!

Azt tapasztalom, hogy haza viszonylatban nincs nagy divatja a termék leírásoknak. Nagyon kevés olyan webáruházzal találkoztam eddig, ahol rendes termék leírásokat olvashattam. Pedig több szempontból is nagyon hasznos lenne. Részben ugye azért, mert a leendőbeli vásárlók nagyon sok lényeges kérdésükre választ kaphatnak, ami megnöveli a vásárlás valószínűségét. Részben pedig azért, mert a Google számára is lényegesen értékesebb egy olyan termék oldal, ahol vannak információk.

Blog

A blogok egyre népszerűbbek és egyre szélesebb körben használják ki ezt a lehetőséget. A vállalkozások számára is nagyon hasznos, ha rendszeresen új blog bejegyzéseket tesz közzé az oldalán, hiszen a kereső szemében a frissülő, jó minőségű tartalmak nagyon értékesek. Örömmel látom, hogy egyre több cég él a lehetőséggel és vezet blogot. Azonban még nagyon sok olyan vállalkozás van, akik meg tehetnék, de mégsem aknázzák ki ezt a lehetőséget.

Vállalkozóként ezt részben meg is tudom érteni, hiszen kinek van ideje a számos bokros teendő mellett még blog bejegyzéseket is írni. Egyébként sem mindig könnyű jó témákat választani. Azonban, mint marketing szakember pedig azt mondom, hogy érdemes időt szentelni rá. Ahogyan már fentebb írtam a Google szemében nagy jelentőséggel bír a frissülő tartalom, így nagyon sokat tehetsz a weboldalad seo helyezésért.

Mi a különbség a kreatív írás és a seo szövegírás között?

Talán úgy tudnám ezt bemutatni, hogy a kreatív szövegírás 1.1-es verziója a seo szövegírás pedig az 1.2-es. A seo szövegírás esetében ugyan úgy fontos, hogy értsünk a kreatív szövegíráshoz, hiszen élvezetes, olvasmányos és gördülékeny szövegeket kell alkotnunk. Csak itt egy ki pluszra is szükségünk lesz. A kis pluszt pedig a Google irányelvek adják, melyek nagyban befolyásolják a végeredményt.