SEO szövegírás 2020-ban. Tippek a keresőbarát weboldalhoz.

Tartalomjegyzék

A megfelelő kulcsszó kiválasztása
Megfelelő kulcsszó a megfelelő tartalmi típusba
Kiegészítő kulcsszavak keresése
Gyűjts hozzászólásokat!
Legyen a szöveged könnyen értelmezhető.
Erősítsd linkekkel a SEO szövegírást

A Google keresőrobotok nem hagyják, hogy olyan egyszerű legyen számunkra a SEO szövegírás. Minden évben újításokat hoz az óriás kereső és ezzel lépést kell tartanunk. Cikkünkben adunk pár tippet mire figyelj oda a keresőoptimalizálásban 2020-ban.
A SEO egyik legidőigényesebb része, amivel folyamatosan foglalkoznunk kell az a tartalmi SEO. Vagyis, hogy mennyire van jól megírva adott kulcsszóra egy-egy oldal. Lehet az egy kategória oldal, egy termék oldal, egy landoló oldal vagy egy blogbejegyzés. A SEO szövegírást minden egyes aloldalunkra el kell készítenünk.

keresőoptimalizált szövegírás

A megfelelő kulcsszó kiválasztása

A SEO szövegírás alapja egy alapos kulcsszó kutatás. Szerencsére már több ingyenes kulcsszótervező program is a segítségünkre lehet. A Google Ads fiókunkban pedig használhatjuk a kulcsszó tervezőt. Ha korábbról már van összegyűjtött adatunk a Search Console-ban, akkor ne hagyjuk ki ezt a forrást sem.

Teszteljünk le három kulcsszó típust, hogy milyen eredményeket hoznak.

  1.  Olyan kulcsszóra írj, amire sokan keresnek és a verseny nagy rá.
  2.  Olyan kulcsszóra írj, amire közepesen sokan keresnek és a verseny közepes vagy alacsony rá.
  3.  Írj egy long tail kulcsszóra, ami teljesen a témádba vág függetlenül attól, hogy alacsony vagy magas rá a keresés és a verseny.

Persze az lenne a legjobb, ha olyan kulcsszóra írnál keresőbarát szöveget, amelyre sokan keresnek és közepes rá a verseny. Ez viszont egyre ritkább, ha viszont találsz csapj le rá!

Valószínű a long tail kulcsszóra fogsz a leghamarabb eredményeket kapni, de vizsgáld ezt hosszú távon is. Amire jobb eredményt érsz el, abba fektess több energiát a jövőben. Tehát azt kell megnézned, hogy egy adott kulcsszó típus mennyi látogatót hozott az oldaladra és mennyi vásárlót generált.

Megfelelő kulcsszó a megfelelő tartalmi típusba

Találtál egy jó kulcsszót? Írd be egy inkognitó ablakba és nézd meg mi az első pár eredmény erre a kifejezésre. Figyeld meg, hogy milyen tartalmakat találsz. Ha a legtöbbnél kategória oldalra jutsz egy webshopba, akkor neked is kategória oldalra érdemes írnod a szöveget. Ha a legtöbb találat blog bejegyzés, akkor viszont oda illik ez a kulcsszó. Tehát azt mutatja meg, hogy mit vár el a felhasználó az adott kifejezéstől.

Például azt írja be „diffúzor használata”. Akkor arra kíváncsi, hogyan kell használni, ezt viszont egy cikkben vagy videóban tudjuk megtenni. Ha azt írja be, hogy „diffúzor vásárlás” akkor már egy kategória vagy termék oldalt szeretne látni.
Erre te is ügyelj mielőtt SEO tartalmat készítesz. Ellenkező esetben nagyon nehéz lesz előre jutnod a találati listán és az olvasó sem azt fogja kapni, amit elvárt.

Kiegészítő kulcsszavak keresése

A Search Console itt megint a segítségedre lesz. Azt kell megnézned, hogy a korábbi blogbejegyzéseidre milyen kereső szavakkal jelensz meg a Google-ben. Egyrészt ezzel leellenőrzöd, hogy a fő kulcsszavad a helyén van-e. Vagyis, hogy azzal jelensz meg a legtöbbet az adott oldallal. Másrészt itt megtalálod még, hogy ilyen egyéb kulcsszóra jelenik meg az adott cikked és ezzel fel tudod javítani az oldalt.

A Search Consoleban szűrj rá egy tetszőleges oldalra, amire korábban SEO szöveget írtál. Nézd meg mi az a kifejezés, amire sokszor jelentél meg a keresőben. Nézd meg, hogy ez a kulcsszó megjelenik-e a cikkedben. Az is lehet, hogy egyáltalán nincs benne, de érinti a témát. Ilyen esetben belefogalmazhatod pontosan ezt a kulcsszót és esetleg még bele teheted pár elembe. Például a cikkben szereplő egyik kép meta leírásába. Ha úgy érzed ez annyira nem kapcsolódik a témához és így az olvasó sem kapna rá releváns találatot, akkor is van megoldás. Helyezd el a cikkben linkként ezt a kulcsszót. Készíts egy cikket kifejezetten erre a kulcsszóra és ide irányítsd át az olvasódat.
A lényeg, hogy mindig ellenőrizd a munkádat és javítsd a blogbejegyzéseket, ha szükséges.

Gyűjts hozzászólásokat!

A termék oldalakon a vevői hozzászólások nem csak eladásösztönzés céljából jók. Javítják a SEO szövegírás eredményeit is az oldalon. A vevők többnyire úgy szólnak hozzá, hogy benne van a fő kulcsszó a mondatban. Ha mégsem, akkor is válaszolj a hozzászólásukra és ügyelj, hogy a fő kulcsszó bele kerüljön.

Egy blog esetében is nagyon jó, hogy egy közösséget alkotsz és beszélgetést indítasz. Ezt teheted úgy is, hogy a cikket végén felteszel nekik egy kérdést. Esetleg buzdítod őket, hogy osszák meg a tapasztalatokat. A lényeg, hogy írj valamit, amivel beszélgetésre ösztönzöd őket. Ezzel jobban megismered a felhasználóidat is és még több hasznos kulcsszó kerül az oldaladra. A Google pedig azt látja, hogy a felhasználók egyre több időt töltenek el az oldaladon.

seo blogírás

Legyen a szöveged könnyen értelmezhető.

A SEO szövegírás egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy könnyen fogyasztható legyen. Ez viszont nem csak a falhasználónak, de a Google robotoknak is fontos. Nem elég, ha egy cikk tagolt és tele van szuper képekkel. A szövegezésben törekedj arra, hogy ne használ túl sok szakszót. Annál több szinonimát, amire az olvasó is rákeres. Egy városi ember lehet úgy keres a termékedre, hogy „nadrág”. A vidéki lehet, úgy hogy „gatya”. Figyelj oda erre mikor szöveget írsz.

Írj rövid mondatokban. Minél hosszabb egy mondat, annál nehezebben fogja fel az olvasó és a Google is miről szól. Magyarázz úgy, hogy egy nyolc általános is megértse.

Erősítsd linkekkel a SEO szövegírást

Azt látod a Search Console-ban, hogy bár előrébb jutottál a cikkeddel, de nem vagy a legjobb helyen. Utólag ezt, hogy tudnád még feljavítani? Azzal, ha gondolsz egy kicsit a off-page SEO-ra.
Helyezz el külső oldalakon linket, ami erre az oldaladra mutat. A Google még mindig figyeli, hogy mennyien hivatkoznak a tartalmadra. Azért itt ügyelj arra, hogy jó minőségű oldalakat válassz. Futtasd át előtte egy domain ellenőrzőn.

A belső linkek is ugyan ilyen fontosak lehetnek. Ellenőrizd, hogy helyeztél-e el belső linkeket a cikkedben. Itt ügyelj arra, hogy ne mindig ugyan oda linkelj. Legalább kettő belső linket helyezz el a szövegben.

Fogadd meg ezeket a SEO szövegírás tippeket és mérd le így milyen eredményekre jutsz! Írd meg nekünk tapasztalataidat és felmerülő kérdéseidet!

Leave a Reply