Seo szótár

Ahhoz, hogy igazán hatékonyan tudj tevékenykedni az oldalad keresőoptimalizálásán tisztában kell lenned bizony alapfogalmakkal. Csak ezeknek az ismeretében tudod megérteni a bejegyzéseimet és hasznosítani a bennük lévő tudást. Ebben a cikkben összegyűjtöttem Neked néhány alapvető fogalmat, amikre biztosan szükséged lesz.

Algoritmus

Ez egy olyan matematikai képlet, ami több száz tényező alapján térképezi fel a weboldalad tartalmát.

Belső link

Ez egy olyan link ami a weboldaladon helyezkedik el és a honlapod egy másik oldalára mutat.

Black hat seo

Vagy más néven fekete kalapos seo. Ez olyan keresőoptimalizálási eszközök összessége, amik a Google irányelveivel szembemenve próbálnak jobb helyezést elérni az adott oldalnak.

Duplikált tartalom

Ez olyan tartalom, ami korábban változtatások nélkül már valahol megjelent.

EAT (Expertise, Authority, Trust)

Ez a Google azon minőségi mutatója, amit figyelembe vesz az oldal minősítésekor.

Egyedi látogató

Amikor valaki egy új IP címről látogat el a weboldaladra és a böngészője nem tárolta el a sütiket.

Fehérkalapos seo

Amikor a Google irányelveit figyelembe véve történnek a keresőoptimalizálási munkálatok. Természetesen mindenkinek ezt a megoldást javaslom a fekete kalapossal szemben.

Frontend

Az a weboldalnak az a része, amit a felhasználók látnak.

Friss tartalom

Amikor a weboldaladra bármilyen új tartalmat teszel közzé. Ha egy régi tartalmat újítasz meg az nem számít friss tartalomnak.

Google Dance

A Google Tánc, amikor egy weboldal a találati listában látszólag indokolatlanul nagy helyezésbeli különbségekkel jelenik meg.

Google irányelvek

Ezek a webmestereknek szánt a Google által meghatározott paraméterek és szabályok melyek mentél végezniük kell a munkájukat.

H1-H6

Ezek azok a kiemelések melyek használatával kiemelhetjük a fontosabb részeket. A H1 kiemelés a leghangsúlyosabb és nem csak a méretében, hanem a fontosságában is, hiszen a Google ezt a részt tekinti a leghangsúlyosabbnak. Így ezt a címek vagy termék nevek esetén alkalmazzuk.

Horgonyszöveg

Ez az a szöveg, ami alatt megtalálható egy adott link.

HTTPS

Ez biztonságos adatkapcsolatot jelent és megakadályozza, hogy egy harmadik fél illetéktelenül kárt tegyen vagy információhoz jusson az adott honlapon. Az ilyen adatkapcsolat 2017-től minden weboldal számára kötelező.

Indexelés

Amikor a keresőmotor felveszi a találatok közé az adott oldalt, akkor indexelésről beszélünk.

Inkognitó mód

Ez a böngészőnek az a lehetősége, amikor nem veszi figyelembe a sütiket és a keresési előzményeket és úgy használjuk a böngészőt mintha most lépnénk be először.

Keresőbarát

Ezt minden olyan esetben használjuk, amikor az adott tartalom a Google irányelveihez van igazítva. Például lehet az URL kereső barát, ha a megfelelő kulcsszót tartalmazza és biztonságos is.

Kereszthivatkozás

Amikor két vagy több weboldalt csatolnak össze a segítségével a weboldalak tulajdonosai.

Kulcsszó

Az adott tartalom behatárolására szolgáló kifejezés.

Kulcsszó halmozás

Amikor egy adott szövegrészben természetellenesen és zavaróan sok kulcsszó található.

Kulcsszó sűrűség

Ez az a mértékegység, ami megmutatja, hogy milyen gyakorisággal fordul elő a kulcsszó egy adott szövegben.

Linképítés

Egy keresőoptimalizálási eszköz, melynek az a célja, hogy minél több link mutasson az adott weboldalra.

Link farm

Ez olyan weboldalt jelent, amin rengeteg link található és egyáltalán nem vagy csak minimális szöveggel. Ezeket más néven linkgyüjtő oldalaknak vagy link katalógusoknak is nevezzük.

Linkprofil

Egy weboldal külső és belső linkjeinek az összessége.

Long tail keyword

Ezt azokra a kulcsszavakra használjuk, amik legalább három szóból állnak.

Mesterséges link

Ez egy olyan link, amit az adott weboldal tulajdonosa vagy egy általa megbízott személy helyez el.

Mélylink

Ez egy olyan hivatkozás, ami közvetlenül az adott tartalom elérésére mutat.

Negatív seo

Amikor valaki (általában a konkurencia) olyan keresőoptimalizálási tevékenységet véged, ami árt az adott weboldalnak. Például gyenge minőségű oldalakon helyezik el a linkjeiket vagy negatív kommentekkel rontják a hírnevüket.

On-site seo

Ez a weboldalon belüli keresőoptimalizálást jelenti, mint például a keresőbarát szövegek létrehozása vagy a képek alt szövegeinek kitöltése.

Organikus találatok

Ezek a nem fizetett találatok a Google keresőben.

PageRank

A rangsorolási algoritmus egyik eleme, ami a weboldalra mutató külső linkek minőségéből állapítja meg a PageRank értéket.

Seo plugin

Ez egy olyan kiegészítő, ami segít abban, hogy keresőbarát szövegeket tegyél közzé a honlapod.

Természetes link

Amikor az természetes úton jött léte és nem az adott weboldal tulajdonosa vagy annak megbízottja hozta létre. Például ilyen, amikor valaki egy fórum hozzászólásban a véleménye mellett linkeli az oldalt.

Leave a Reply