Seo és a közösségi média

Seo és a közösségi média hatásai egymásra.

Seo és a közösségi média.

Ahogyan már a 20 keresőoptimalizálási tipp gyűjteményemben is leírtam a közösségi oldalak hatással vannak a keresőoptimalizálásra is. Azonban nem csak abban az értelemben, ahogyan azt eddig gondoltuk volna. Gery Illyés a Google szóvivője nem régen arról számolt be, hogy már nem csak a plusz látogatók miatt hasznos, ha a közösségi média adta lehetőségeket is kihasználjuk.

A Google egyik vesszőparipája, hogy a felhasználók számára jobbá tegye az internetet. Így évről évre-évre olyan intézkedéseket eszközöl, amik ezt az irányt erősítik. Ennek megfelelően a felhasználók véleménye is nagyon fontos, hiszen ezekből derül ki, hogy valójában Ők hogyan viszonyulnak az adott weboldal tevékenységéhez.

A közösségi oldalak nagyon jó felületek ezen információk begyűjtésére, hiszen itt az emberek több módon is kifejezhetik a véleményüket. Az pontosan még nem derült ki, hogy mely közösségi oldalaktól szerzik be az információkat. Azonban az biztos, hogy 2018-tól már azt is figyelik, hogy milyen visszajelzéseket kapunk ezeken a csatornákon.

Bár eddig is fontos volt jelen lenni a közösségi oldalakon seo szempontból is mostantól ez még hangsúlyosabb lesz. És nem csak a jelenlét, hanem a megjelenő tartalmak minősége is, hiszen többek között ezzel tudod befolyásolni a követőid véleményét, aktivitását. A Google a fejébe vette, hogy minden követ megmozgat azért, hogy az interneten értékes tartalmak legyenek jelen és az Ő kezében minden meg is van ahhoz, hogy befolyásolja ezt.

Még hansúlyosabb a seo hatásuk a kommenteknek.

Seo befolyással bírnak a kommentek.

Emellett arról is beszámolt, hogy az oldalunkon található kommentek még hangsúlyosabbak a közösségi médiában megjelenőknél. Így ha eddig nem is tetted volna, akkor mostantól mindenképp szentelj kiemelt figyelmet ezeknek is. Válaszolj minden hozzászólásra és moderáld a nagyon rosszindulatúakat. Persze ezzel nem arra akarlak buzdítani, hogy csak a számodra előnyös kommenteket engedélyezd. Szerintem sokkal többet elmond egy vállalkozásról, ha képes a negatív kritikát is kezelni és megoldani az esetleges konfliktusokat. Hidd el, hogy a felhasználók is ugyan ezt gondolják majd.

Szumma szummárum kösd fel a gatyád, mert idén újabb kihívások elé állít a Google. Nem mintha eddig nem lett volna lényeges az ügyfeleid, olvasóid véleménye, azonban már nem csak Nekik, hanem a Google-nek is meg kell felelned ezen a fronton (is).

 

 

Leave a Reply