SEO elemzés lépései

Tartalomjegyzék:
Ingyenes SEO elemző programok
Keresőmarketing ügynökség SEO elemzése
SEO elemzés a Google-ben
SEO elemzés a Search Console-ban
SEO elemzés a Google Analitycsben

 

A SEO elemzés alatt kiderül, hogy pontosan milyen hiányosságok és problémák vannak a weboldalunkon, amitől nem tudunk előrébb jutni a Google keresési listáján. A SEO elemzést érdemes egyrészt akkor elvégezni, amikor már legalább fél éve működik a weboldalunk és nem vagyunk megelégedve a keresési eredményeinkkel. Illetve a folyamatos SEO munkánk eredményeit is mérnünk kell, amit akár havonta célszerű megtenni. Cikkünkben megmutadhatjuk mik azok a technikák, amivel láthatjuk a keresőoptimalizálás eredményeit.

Ingyenes SEO elemző programok


A világhálón több ingyenes SEO elemző oldalt is találunk, ahová csak be kell írnunk a domain címünket és kielemzi milyen hibákat, hiányosságokat talál a weboldalunkon. Láthatjuk, hogy van-e az oldalunkon beállítva H1, H2, H3 stb. A meta cím és meta leírás megtalálható-e. Kulcsszó használati elemzést láthatunk. Technikai SEO elemzést olvashatunk és javaslatokat is, hogyan javítsuk ezeket ki. Érdemes 2, 3 ilyen ingyenes SEO elemző oldalon is lefuttatni az eredményeket, mert nem teljesen pontosan mér.
Nézzük meg mondjuk a seo1 és a seobot oldalakat.

seo elemzés ingyenes oldalakkal
Egy laikus számára ez viszont csak egy útmutatást ad, a gyakorlatban nem mutatja meg pontosan mit hol javítsunk át. Ezért érdemes egy SEO szakértő segítségét kérni, aki még alaposabban kielemzi a weboldalunkat és el is végzi a szükséges módosításokat.

Keresőmarketing ügynökség SEO elemzése


Keressünk fel az interneten akár több céget is, akik kifejezetten keresőoptimalizálásra szakosodtak. A legtöbb ilyen ügynökségnél ingyenes SEO elemzést végeznek megbízható programok segítségével, használjuk ezt ki. Nézzünk meg 2, 3 céget, hogy milyen eredményekkel szolgál a keresőoptimalizálásban. Kérjünk be tőlük árajánlatot és a számunkra legideálisabb mellé tegyük le a voksunkat. A keresőoptimalizálás sok tanulást és azután sok munkát igényel, amit nem elég egyszer elvégezni. Bízzuk ezt egy szakértőre, aki pontosan tudja mihez kezdjen neki és hogyan. A keresőmarketing ügynökség előnye, hogy nem nekünk kell utána nézni vajon jól dolgoztak-e, hanem ők maguk küldenek havonta egy SEO elemzést az elért eredményekről. Bizonyítható képernyő fotókkal és akár azzal, ha rápillantunk a Google Analytics oldalunkra, már biztosak lehetünk benne, hogy eredményes volt-e a munkájuk vagy sem.

SEO elemzés a Google-ben


Ha szeretnénk mi magunk utána járni a saját munkánk vagy az ügynökség munkájának gyümölcsére, akkor a következőképpen járunk el a Google-ben.

1. Nyissunk meg egy excel táblát. Írjuk az első oszlopba, hogy kulcsszó. A második oszlopba, hogy Google keresési eredmény+aktuális dátum. (pl. Google keresési eredmény 2020.08.01)
2. Nyissunk meg egy inkognitó ablakot a Google-ben.
3. Írjuk be azt a kulcsszót, amire SEO tartalom készült az oldalunkon és ez már legalább 1 hete publikálva lett.
4. Keressük meg hányadik találatra jelenünk meg vele és az az oldal jelenik meg amelyikre optimalizáltuk ezt a kulcsszót.
5. Írjuk be az excel táblánkba a helyezésünket.
6. Készítsük el az összes kulcsszóra ezt a statisztikát, majd ismételjük meg minden hónapban.
Ebből leszűrhetjük, hogy milyen eredményt értünk el egyes SEO tartalmakkal és beállításokkal és igényel-e további optimalizálást.

SEO elemzés a Search Console-ban


Hozzunk létre egy saját Search Console fiókot, ha eddig még nincsen és kössük össze a weboldalunkkal. Az eredményeket érdemes friss fiók esetén 3 hónap után mérni.

1. Belépve a Search Console-ba kattintsunk a Teljesítmény opcióra. Itt szűrjük be a dátumot, minél nagyobb idő intervallumot tudunk szűrni, annál jobb.
2. Ezen az oldalon kattintsunk a Kattintások oszlopra. Így már sorrendben láthatjuk melyek a legsikeresebb kulcsszavaink. Az Elhelyezkedés oszlop lesz még lényeges. Hiszen az a cél, hogy a releváns kulcsszavainkat az első helyre tornázzuk fel.
3. A konkrét oldalak elhelyezkedését is láthatjuk. Ehhez kattintsunk az Oldalak fülre. A táblázatban pedig szűrjük sorrendbe azzal, hogy rákattintunk az Elhelyezkedés oszlopra.

seo elemzés search consoleban
4. Az első helynek örülni kell, de ez nem azt jelenti, hogy ez így is marad. Érdemes minden oldalunkat folyamatosan erősíteni, főként linképítéssel és vevői véleményekkel.
5. Nézzük meg az egyes oldalainkat is, hogy milyen keresési kifejezésekre jelennek meg a Googleben. Ezt úgy tudjuk megtenni, hogy a Page oszlopban a kiválasztott url-re kattintunk. Azután a Lekérdezések lapfület kiválasztjuk.
6. A felső diagramnál pipáljuk ki az Átlagos CTR és az Átlagos pozíció lehetőségeket. Így fogjuk majd az alatta lévő listában látni ezeknek az eredményeit is.
Láthatjuk, hogy a listában szerepel-e a fő kulcsszavunk és milyen eredményekkel. Jól keresőoptimalizáltuk a szöveget erre a kulcsszóra avagy sem? Jó eredménynek mondható, ha 1-10 között van az átlagos pozíció, a CTR % pedig minél magasabb. Persze az sem mindegy hányszor jelent meg a Google-ben az adott kifejezés. Ha három hónap alatt csak néhányszor vagy pár 10-szer, akkor gyenge kulcsszót választottunk, amire nincs elég keresés.
7. Az adatokhoz mérten javítani tudjuk a SEO tartalmunkat a weboldalunkon. Ha van elég keresés a kulcsszavunkra, de elég rossz helyen állunk vele a Google-ben, akkor fogalmazzuk bele többször a szövegezésbe a fő kulcsszót. Generáljunk vevő hozzászólásokat az oldalra, osszuk meg a tartalmunkat. Építsünk linket ennek az oldalnak.
8. Ha viszont gyenge a keresés a fő kulcsszavunkra, akkor nézzük a keresési kifejezések között olyat, amire több. Írjuk át erre a kulcsszóra a szövegünket.
9. Merítsünk ebből a listából ötleteket arra, hogy mire lenne érdemes keresőoptimalizált szöveget készíteni. Írjunk rá cikket, vagy építsünk rá egy termék oldalt. A jelenleg vizsgált szöveges tartalomba pedig helyezzünk el egy belső linket az új tartalmunkra.

Ellenőrizzük rendszeresen a Search Console segítségével a szöveges tartalmainkat és ne elégedjünk meg még a második hellyel sem egy-egy kulcsszóra.

SEO elemzés a Google Analitycsben


Itt is szükségünk lesz egy saját Analitycs fiók elkészítésére és össze kell kötnünk a weboldalunkkal, hogy mért adatokat kaphassunk. Új fiók esetében itt is 3 hónap türelmi időt adjunk az elemzéseknek.

1. Az Analytics fiókunkat megnyitva elsőként nyissuk le az Ügyfélszerzés menüpontot, azután pedig az Áttekintést.
2. Itt láthatjuk azt, hogy milyen forrásból érkeznek a látogatóink. Amit most seo-val munkálkodtunk, azt mind láthatjuk az Organic Search csatornánkon. Egy weboldal keresőoptimalizálása jó úton jár, ha a látogatóinak több mint a felét ebből a csatornából nyeri.
3. Nézzük meg milyen a visszafordulási arányunk az organikus keresésekben. Ha azt látjuk, hogy kiemelkedően magas, akkor annak oka van. Nyomozzuk ki mi lehet az! A leggyakoribb oka a magas visszafordulási aránynak, ha rossz a technikai SEO az oldalunkon. Lassan töltődik be az oldal vagy a vevő nem találja, amit keres.
4. Elemezzünk tovább az Analyticsben és kattintsunk bele a táblázatunk Organic Search csatornájába.

seo elemzések a visszafordulási arányról
5. Itt láthatjuk pontosan, hogy milyen kulcsszavakra érkeznek a látogatók. A vásárlói viselkedésben láthatjuk, hogy egyes kulcsszavakra hol a legnagyobb a visszafordulási arány. Az 50% felettieket biztosan érdemes lesz megvizsgálni. Az oldal munkamenet és a munkamenetek átlagos hossza is elárulja, ha egy oldalunkkal gond van.
6. A táblázatban a jobb alsó sarokban lapozni tudunk, hogy lássuk a teljes kulcsszó listát. Fussuk át és kezdjünk nyomozásba a gyenge oldalaknál.

A Google Analyticsből még rengeteg hasznos adat kiszűrhető, amely segítségünkre lehet a keresőoptimalizálásban. Egészen pontosan még azt is láthatjuk, hogy az organikus keresések Ft-ban mennyi bevételt hoznak számunkra. Egy jó keresőmarketing ügynökség segíteni tud nekünk a megfelelő adatok kiszűrésében és az optimalizálásban.
Ne feledjük a munkánk csak úgy lehet eredményes, ha azt folyamatosan ellenőrizzük!

Leave a Reply