A profi termékleírás titkai

Tartalomjegyzék:

A termékleírás fontossága
Egyedi kulcsszó és egyedi leírás
A jó termékleírás
Termékleírás, mint video
A munkánk ellenőrzése

 

A webáruházak kapcsán sokat halljuk azt a mondatot, hogy egy kép többet elárul minden szónál. Ez így is van, de ez nem azt jelenti, hogy a termékleírás elhanyagolható egy online bolt esetében. Egy termék ismertetőnek három nagyon fontos szerepe van. A vásárlót teljes körűen tájékoztatja, vásárlásra ösztönzi és javítja az oldal keresőoptimalizáltságát.

Tehát nem elég egy mondattal elintézni a termékleírást és azzal nyugtatni magunkat, hogy a vásárlónak majd elegendő lesz ennyi információ. Persze mindig lesznek olyan vevők, akik ismerik a termékedet és elég számukra egy fotó a vásárlási döntéshez. Azonban a mi feladatunk azokból a vevőkből kiindulni, akik egyáltalán nem értenek a termékünkhöz vagy szolgáltatásunkhoz. Információra éhesen mindent elolvasnak, amit csak fellelnek az oldalunkon.

Sorra vesszük hogyan készíthetjük el a jó termékleírást SEO és eladásösztönzés szempontjából.

Az egyediség a nyerő


Minden termék oldalnak külön kulcsszót kell adjunk, amire építhetjük a termékleírást. Legjobb, ha már az elején nyitunk egy excel táblát és vezetjük, hogy melyik oldalunk melyik kulcsszót kapta.
A legkézenfekvőbb megoldásnak tűnik a gyártó oldaláról kimásolni a termékleírást, mégis ezzel az egyik legnagyobb hibát követjük el. A duplikáció miatt a Google az eredeti oldalon lévő szöveget veszi alapul és a mi oldalunkat büntetésből hátra sorolja. A gyártó oldali leírás azért segítségünkre lehet, ha nem ismerjük jól a terméket amiről írni szeretnénk. A lényeg, hogy fogalmazzuk át a mondatokat. Írjunk a saját szavainkkal és persze figyeljünk a kulcsszó sűrűségre. A duplikációra figyelnünk kell az oldalunkon belül is. Minden termékünkre különböző leírást szükséges írni. A szülő-gyerek viszonyból származó szöveg másolás nem jelent gondot a legtöbb esetben. A webáruházak többségében egy beállítás szükséges, hogy csak a szülő terméket vegye alapul a Google. Arra viszont figyeljünk oda, ha mondjuk egy szín változatot külön terméknek kezelünk a kategória oldalon, ott már egyedi leírást kell készítenünk.
Nem egyszerű ennek a kikötésnek megfelelni, de az egyik fontos alapja a SEO termékleírásnak.

tippek a jó termékleíráshoz

A termékleírás elemei és a jó tartalom


Egy webáruház esetében szükség van egy rövid és egy hosszú termékleírás elkészítésére. A rövid leírásban fontos, hogy szerepeljen a fő kulcsszavunk. Ezen kívül minden fontosabb termék jellemző, amiből a vásárló akár vásárlási döntést tud hozni.
Például a kulcsszavunk flanel ing. Akkor a rövid leírásunk így fok kinézni: Hosszú ujjas, kockás női flanel ing.
Ezt a rövid leírást beállíthatjuk úgy, hogy megjelenjen a kategória oldalon is a termék kép alatt. Ha így teszünk a webáruházban, akkor a vevő választását már a kategória oldalon nagyban segítjük. A rövid termékleírás jó, ha egy mondatos, de lehet hosszabb is. Ez függhet attól mekkora hely áll rendelkezésünkre a termék oldalon a termék kép mellett. Itt ugyanúgy ügyelnünk kell, hogy minden fontosabb elem a hajtás felett helyezkedjen el. Szükségünk lehet ezen az oldalon más elemekre is a rövid leíráson kívül. Például vásárlói értékelés, raktár állapot, mérettáblázat ikon. Ami pedig a legfontosabb, hogy a kosár gombot jól láthatóan a hajtás feletti területen helyezzük el. Tehát ne akarjunk mindent elmondani a termékről a rövid leírásban, arra ott lesz a hosszú termékismertető a modul.

A webáruházak többségében lehetőségünk van hosszú ismertetőt és paramétereket írni. A kettő között van azért különbség, de szükség lehet mindkét termék oldali elemre. Ez függ attól, hogy milyen terméket kínálunk az oldalon. Az ismertetőben egyszerű szöveges mező van, amit HTML-ben szerkeszthetsz. A paraméterekben pedig pontokba szeded a termék fő jellemzőit, amit a webáruház sablontól függően egyedi megjelenéssel szemléltet. A paraméterek használata a vásárlók szempontjából nagyon előnyös. Szemmel könnyedén átfutható a szöveg és csak a fontosabb információkat tartalmazza. Tehát gyors vásárlási döntést eredményezhet. Nem kell a vevőnek a hosszú termékleírásban keresgélnie a lényeges tulajdonságokat.

A flanel ing példáján maradva így készítsük el a paraméterek leírást:
Anyag: flanel
Anyagvastagság: közép vastag
Anyagösszetétel: 100% pamut
Fazon: karcsúsított
Rugalmasság: nem rugalmas
Záródás: gomb
Származási hely: Törökország

Ha a termékünkhöz tartoznak ehhez hasonló fontosabb termék jellemzők, akkor ezt javasolt ilyen formában megjeleníteni a vásárlónak. Ez mellé pedig szükséges egy hosszabb termék ismertetőt készíteni.

A hosszabb termékleírás már inkább SEO szempontból lényeges, de az információra éhes vevőink is értékelni fogják. Itt már koncentrálhatunk arra milyen problémákat oldhat meg a termékünk. Mutassuk meg milyen sokoldalúan használható. Írjunk bele márka bemutatást. Nevezzük meg a leírásban a célcsoportokat. Mutassuk be milyen kiegészítő termékek illenek még mellé. Használatához hozzunk fel konkrét példákat. A hosszú termékleírásban az lesz a feladatunk, hogy a teljesen bizonytalan vevők minden kérdésére választ adjunk. Itt elhelyezhetünk linket egy cikkre, ami még jobban meggyőzi a vásárlót. Vagy linkelhetünk a vendégkönyvünk irányába. Nincs is jobb eszköz a vásárlók meggyőzésére, mint sorstársaik véleménye a termékünkről. Azonban ügyeljünk arra, ha a termékleírásokban linket helyezünk el, azzal ne tereljük teljesen más útra az olvasót. A legjobb, ha a linkre kattintva felugró ablak jelenik meg. Ezt csak be kell zárnunk miután elolvastuk a benne szereplő információt. Esetleg új ablak megnyitása opciót is választhatunk, de itt már van esély, hogy más útra tereljük a vevőnket. Olyan lehetőség mellett döntsünk, ahonnan könnyedén vissza tud jutni a termékhez. A hosszú ismertetőben bőven van hely, hogy hosszúra fogjuk a mondandónkat. Jó is, ha legalább 300 szót rögzítünk. Ügyeljünk a fő kulcsszavunk használatára és a kulcsszó sűrűségre. Szinonimákat is bevethetünk.

Webshopokban lehetőség nyílik egyedi tartalmak, dokumentumok beillesztésére is. Ez azonban ne helyettesítse a hosszú termékleírásunkat. Ezek a csatolható dokumentumok más ablakban jelennek meg, így nem tartoznak hozzá az oldalunk SEO leírásához.

 

Videó a termékleírásban


A termék oldalon szuper eladásösztönző módszer,ha videót is használunk. SEO szempontból azonban nem a legjobb megoldás. Kompenzáljuk azzal, hogy a videó alá kerüljön egy ismertetőt. Írjuk le röviden mi szerepel a videónkban, miben segíti a vásárlót. Ügyeljünk feltöltéskor a méretére, hogy a videó ne hosszabbítsa meg az oldal betöltődési idejét. Jó alternatíva lehet még a szövegünkben elhelyezett link, ami a YouTube csatornánkra mutat. Szerepeljen itt a videó, ezzel csatorna feliratkozókat is gyűjthetünk. A felugró ablak használata ennél a linknél is szükséges, hiszen teljesen más oldalra irányítjuk a vevőnket.


A termékleírás helyes kitöltése meglepő eredményeket fog hozni az organikus elérésben. Amikor minden egyes termékünknél elkészültünk a leírásokkal és eltelt pár hónap, akkor ellenőrizzük magunkat a Search Console-ban. Meglepő eredményeket láthatunk. Itt kiderül melyek azok a termékek, amik megnyitnak számunkra egy réspiacot. Amire nagy igény merül fel, de nincs rá versenytárs. Persze az is kiderül, ha valamely termékünkre túl nagy a kínálat. Nehezebb lesz rá előrébb jutni. Ilyen esetben dolgoznunk kell még a keresőoptimalizáláson. A lényeg, hogy mérjük a munkánk eredményeit. Korrigáljuk a termékleírásokat és támogassuk más csatornákon keresztül az weboldalunkat. A Google Adwords hirdetés például még több látogatót hozhat a termékleírásokkal szépen felépített oldalunkra.

Ne hagyjuk elkallódni egyik oldalunk termékleírását sem, mert hosszú távon egy értékes marketing csatornától fosztjuk meg magunkat.

Leave a Reply