Miért fontos a meta description és a title?

Azt tapasztaljuk, hogy sok esetben, amikor egy weboldal tulajdonos figyelmet fordít a szövegek keresőoptimalizálására megfeledkezik a meta description és a title tag megírásáról. Vagy van, hogy mindenhova ugyan azt a szöveget teszi be. Azért, hogy ezeket a hibákat minél kevesebben kövessék el most megfogalmazzuk, hogy miért fontos ennek a két elemnek a megírása.

Miért fontos?

Azért kell komoly figyelmet szentelned ennek a két elemnek, mert az a szöveg jelenik meg a Google találati listájában, amit itt megadsz. Persze, ha nem írsz be semmit, akkor sem marad üresen, mert a szöveged első néhány sora automatikusan  bekerül. De biztosan ez a legjobb szövegrész? Biztos, hogy elég csalogató? Nem tudnál jobbat, érdekesebbet írni?

Ezeket a tartalmakat a Google is figyeli, hiszen fontos számára, hogy minden a felületén megjelenő tartalom jó minőségű legyen. Azért azokat az oldalakat, ahol egyedi és releváns szövegek vannak a meta és title részeknél is jobb helyen jelenít meg. Ezek legalább olyan fontos részei a tartalom marketingnek, mint egy cikk vagy termék leírás. Sőt, valójában ezek a szövegek csalogatják be az embereket a tartalomhoz, így kiemelt figyelmet kell, hogy kapjanak.

Milyen a jó title tag és meta description?

Persze nem elég csak valamit bepötyögni. Ahhoz, hogy érjenek is valamit ezek a szövegeket olyannak kell lenni, hogy azt az emberek és a Google is jónak ítélje. A title hossza nagyjából 60 karakter a meta desription pedig 150 körül kell, hogy legyen.

Tartalmazzák a kulcsszót

Nagyon fontos, hogy mind a két elem tartalmazza a fő kulcsszót és lehetőleg minél előbb a szövegben. Figyelj oda rá, hogy pontosan a kulcsszó legyen és ne a ragozott alakja, mert az utóbbi esetben nem biztos, hogy felismeri a kereső. Bár már elég jól használja a magyar nyelvet, azért még nem tökéletes.

Motiválj cselekvésre

Itt is nagyon kevés tered van, hogy kifejezd a gondolataidat, ezért fontos, hogy motiváld az olvasót a cselekvésre, hogy a kattintás után sokkal többet megtudhasson. Mindenképpen helyezz el valamilyen cselekvésre buzdítást.

Mindig legyen egyedi

Itt is komoly problémát jelent, ha ugyan azokat a szövegeket használod több oldalon. Lehet, hogy így egyszerűbb a munka, csak sajnos teljesen felesleges, akkor már jobban teszed, ha nem írsz be semmit, hanem a szöveg első néhány sora jelenik meg.

Nézd meg mit csinál a konkurencia

Ha igazán hatásos szöveget szeretnél írni, akkor nézd meg, hogy az adott kulcsszóra a konkurencia milyen szövegeket tett ki. Te törekedj arra, hogy kitűnj közülük.

Apróságnak tűnhetnek, de valójában nagy jelentősége van ezeknek a szövegeknek, így mindenképp szánd rá szövegenként azt az 5-10 percet a kidolgozásukra. Hidd el minél többet írsz meg annál gyorsabban megy majd.

Leave a Reply