Seo optimalizálás: meta adatok

A seo optimalizálás munkálatok során van egy olyan terület, amit szinte minden cégvezető hanyagol. Ennek a legfőbb oka általában az, hogy nem ismerik. Ha elolvasod a cikkem, Te már biztosan nem tartozol majd közéjük! 🙂

A meta adatok az oldalnak azon részei amik nem feltétlenül látszanak, de mégis hatással vannak az életére. Vagyis ez már csak részben igaz, mert mára nem minden meta adat számít befolyásoló tényezőnek. Mivel ezeknek a segítségével manipulálhatóak voltak a robotok a nagy keresők, így a Google is sokat változtatott a felfogásán ezen a téren.

Amíg az internetezés hajnalán meta tegek segítségével mutattuk meg a keresőknek, hogy milyen kulcsszavakra szeretnénk jó helyezést elérni, addig ma már ezek vagy egyáltalán nem számítanak vagy nem olyan jelentőséggel, mint régen. 2009-ben a Google bejelentette, hogy már nem használnak kulcsszó meta adatokat a rangsorolás megállapításánál, így az addig terjengő hírek igaznak bizonyultak. Azonban nem lehet azt mondani, hogy teljesen elveszett a szerepük, mert bár nem számítanak rangsorolási faktornak mégis hatással vannak az oldaladra.

Meta Description

Seo optimalizálás és a meta description.

Seo optimalizálás: meta description.

Magyarul Meta leírása. Ez lényegében az a szöveg, ami a Google keresőjében jelenik meg a Title tag és az URL alatt. Ezzel a 160 karakternyi szöveggel hívhatod fel az érdeklődők figyelmét. Így ha sikerül jól megfogalmaznod, akkor lényegesen többen kattintanak majd a Rád, ami ugye a keresők számára azt jelenti, hogy érdekes a tartalmad és segít előrébb kerülni a ragsorban.

Annak ellenére, hogy közvetve nem befolyásolja a helyezésed közvetlenül mégis hatással van rá. De azt tapasztalom, hogy nagyon sok vállalkozásnak fogalma sincsen ennek a fontosságáról. Pedig egy jól megfogalmazott szöveggel sok kattintást be lehet zsebelni.

Seo optimalizálás és a title tag.

Seo optimalizálás: title tag

Title tag

Fent már említettem ezt a fogalmat, de most ki is fejtem és el is magyarázom a lényegét seo szempontból. Nos, a title tag a Google keresőjében megjelenő címsort jelenti, ami az URL és a meta description felett helyezkedik el. Ez  a terület sem számít rangsorolási faktornak, azonban a meta leíráshoz hasonlóan az érdeklődők figyelmét tudod irányítani a segítségével. Itt is nagyon fontos, hogy egyszerre legyen figyelem felhívó és tartalom összefoglaló.

 

 

 

Bár már a Google nem büntet, ha rossz eszközt használsz, így nincs akkora veszély mint régen mégis vannak olyan seo eszközök, amiket nem érdemes használni. Pusztán csak azért, mert teljesen feleslegesek és csak az idődet pazarolod velük. Ilyen például a:

Revisit after

Ezzel azt mondhatnád meg a Google-nek, hogy milyen időközönként látogassanak vissza a robotok az oldaladra és pásztázzák végig annak a tartalmát. Azonban a Google ezt nem veszi figyelembe, így teljesen felesleges ezt alkalmazni.

Mi a konklúzió?

Konklúzio a seo optimalizálásban a meta adatokkal kapcsolatban.

Seo optimalizálás meta adatok konklúzió.

Már lassan 10 éve a meta tagek többsége teljesen feleslegessé vált, így a szerkesztésükkel eltöltött időt is csak elpazarolnád. Azonban vannak olyan meta adatok, amiket mégis érdemes szerkeszteni, hanem is közvetlenül a Google számára tesszük ezt. Kissé kusza a kép? Megértem! És éppen ezért mondom mindig, hogy a keresőoptimalizálás nem egy könnyű szakma. Nagyon sokrétű szabályrendszer befolyásolja a munkánkat, amiket csak hosszú évnyi tanulás és tapasztalás által lehet teljesen elsajátítani. Nyilván ez az oka annak, hogy manapság Magyarországon a weboldalak nagy része nagyon gyengén muzsikál seo szempontból nézve. Ennek részben az az oka, hogy egy cégvezető számára szinte képtelenség nyomon követni az állandóan változó irányelveket. Hiszen kinek van több éve arra, hogy elsajátítsa ezt a tudást egy cég vezetése mellett? És akkor a többi marketing eszközről még nem is beszéltem. Másrészről pedig sajnos bőven találkozhatunk önjelölt seo gurukkal, akik néhány a témába vágó cikk elolvasása után úgy érzik, hogy piacképes tudással rendelkeznek.

 

Leave a Reply