A keresőoptimalizált szövegírás alapjai

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb pillérét az oldaladon található tartalmak jelentik. Legyen szó cikkről, termék leírásról vagy a szolgáltatásod bemutatásáról nagyon fontos, hogy a Google-nek (is) tetsző végeredmény kerüljön ki. Éppen ezért a szövegírás nagyon fontos szerepet játszik a keresőoptimalizálásban.

Nagy szerencsénkre a Google-nek az tetszik, ami az embereknek. A nagy kereső számára fontos, hogy a használata során az emberek minél jobb minőségű tartalmakkal találkozzanak, ezért azokat az oldalakat helyezi előtérbe, ahol ilyenek találhatóak.

Mit kell tenned ahhoz, hogy a Te szövegeidet is jó minőségűnek értékelje a Google?

Most elmondom!

Legyen mondanivalód

Csak azért ne rakj ki egy 10 perc alatt összecsapott cikket, hogy kikerüljön valami. A belefektetett energia látszani fog a végeredményen is, ami az olvasóknak hamar a kedvét szegheti. Csak akkor tegyél közzé egy írást, ha valóban van mondanivalód és az se árt, ha ez még hasznos is a célközönséged számára.

Használd a H1, H2-es kiemeléseket

Ezeknek a segítségével a Google jobban látja majd, hogy miről is szól az írásod, főleg ha a kulcsszavadat is elhelyezed benne. Termékleírások esetén is érdemes használni, például az adott termék nevét ki is emelheted a segítségével. A kereső mellett az olvasók is hálásak, lesznek a kiemelésekért, hiszen a segítségével minden szöveg jobban átláthatóvá válik.

Használj jó címet

Ez leginkább a cikkeknél érdekes, hiszen más esetben jobban meg van kötve a kezünk. A jó cím azt jelenti, hogy érdekes, röviden utal a tartalomra, megtalálható benne a kulcsszó és a hosszúsága még megfelelő, így a Google képes megjeleníteni. Ez utóbbi azért érdemes oda figyelni, mert ha hosszú címet adunk és a lényeg éppen a második felében van, akkor sajnos a mondanivalónk sose jut el a célközönséghez.

A szöveg hossza sem mindegy

Ha cikkekről beszélünk, akkor 1200-1300 szó az, ami a rangsorolás szempontjából a legjobb, a termék leírások esetén általában a 3-400 szavasak működnek a legjobban. De miért jobbak a hosszabb szövegek, ha az emberek nem szeretnek olvasni? Egyszerűen azért, mert 1200-1300 szóba már nagyon sok hasznos információt lehet belezsúfolni, ami ha még jól is van tördelve, akkor sokak számára lesz hasznos. Ennek köszönhetően hosszú időt töltenek majd az adott oldalon és még az ismerősökkel is megosztják majd.

Kulcsszavak

A keresőoptimalizálás esetében is nagyon lényegesek a kulcsszavak és azok használata. Régebben azt gondolták, hogy minél többször szerepel a szövegben annál jobb. Biztosan Te is találkoztál olyan írással (és sajnos a mai napig készülnek ilyenek), amiben minden második mondatban ott volt a kulcsszó valamilyen formában. Manapság ez már nem csak seo szempontból hatalmas baklövés, de az olvasók 99%-át is elüldözheted vele. Most éppen kb 0,5 %ban érdemes szerepeltetni tisztán a kulcsszavat magában a szövegben, a címben és a kiemelésekben. Mellette néhány alkalommal nem árt ragozott alakban is használni, valamint a szinonimáit is.

Ami nagyon fontos még, hogy valójában az első néhány sorral meg kell fognod az érdeklődését, különben már meg is nyomja a vissza gombot és angolosan távozik. Itt érdemes felvetni egy problémát, amire a cikkben megoldást nyújtasz, feltenni egy érdekes kérdést vagy röviden bemutatni, hogy mire számíthat, ha tovább olvas.

Első ezek lennének a seo szövegírás alapjai, amit mindenkinek be kell tartani, aki új tartalmat készít a weboldalára.

 

Leave a Reply