Keresőmarketing: AdWords vagy organikus találatok?

Két féle módon kerülhetsz az első találatok közé a Google keresőjében. Az egyik megoldás, ha az AdWords felületén adsz fel hirdetéseket, a másik pedig ha a keresőoptimalizálás segítségével kerülsz oda. A hirdetéses találatok mindig előrébb szerepelnek, azonban köztudott, hogy az organikus találatok az értékesebbek. Akkor most mi a helyzet? Melyikbe érdemes fektetni? Vagy mind a kettővel foglalkozni kell? Olvasd el a cikket és Te is megtudod.

Az Adwords hirdetések

Az AdWords hirdetések segítségével az eső 3-4 vagy az utolsó 3 pozícióban szerepelhetünk. Annak függvényében, hogy mennyire releváns a kulcsszavad és mennyit vagy hajlandóak fizetni. Ebbe most nem is megyek bele részletesebben, mert órákig tudnék írni erről a témáról is. Neked most csak az a lényeg, hogy ebben az esetben valószínűleg az első 3 helyen fog szerepelni a hirdetésed, azonban csak addig, amíg fizetsz is érte. Persze ettől nagyon jók az AdWords hirdetések, hiszen a pay per click rendszernek köszönhetően költséghatékonyan lehet hirdetni.

Miért írtam azt, hogy az organikus találatok értékesebbek?

Manapság az embereknek már a fülükön jönnek ki a reklámok! Ami teljesen érthető is, hiszen tényleg a csapból is folynak már. Éppen ezért inkább kerülik az ilyen jellegű tartalmakat. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem kattintanak rá csak azt, hogy szívesebben választják a nem fizetett találatokat. Persze ha egy AdWords hirdetés felkelti az érdeklődését nem fogja elkerülni csak azért, mert ez is egy reklám.

Az organikus találatok

Ez azt jelenti, hogy teljesen ingyen helyezkedsz el valahol a Google találati listáján. A keresőoptimalizálás lényege, hogy minél jobb helyed legyen, így jobb esélyed arra, hogy Téged válasszanak az emberek. Mi az igazán jó ebben? Hogy hirdetési költségek nélkül kerülhetsz az emberek szeme elé. Azért nem azt írtam, hogy ingyen, mert manapság már semmi nincsen ingyen. Azonban, ha jól csinálod, akkor csak az elején jelent komolyabb befektetést és a továbbiakban a már felépített eredményeket kell szinten tartani. Nem mintha ez nem járna munkával, de már lényegesen egyszerűbb, mint megküzdeni a jó pozícióért.

Már tudod a választ? Még nem? Akkor lássuk..

A cikkem elején azt ígértem, hogy meg fogod tudni, hogy melyikbe érdemes inkább fektetni. Biztosan Te is látod, hogy mind a kettőnek megvan az előnye és a hátránya is. Az AdWords hirdetésekkel biztosított a jó pozíció, azonban folyamatos költségekkel jár. Amíg a keresőoptimalizálás lassabb eredményt hoz, de egy idő után biztosan sokkal alacsonyabb lesznek a költségei. Én azt vallom, hogy ez a két terület nem helyettesíti, hanem kiegészíti egymást. Az AdWords hirdetésekkel azonnali eredményeket érhetsz el a seo-val viszont egy hosszútávú befektetést kötsz.

De mi van akkor, ha mind a kettő jól működik?

Tegyük fel, hogy már nagyon jó az oldalad keresőoptimalizálás szempontból, emellett folyamatosan hirdetsz is. Biztos, hogy lesznek olyan kulcsszavak, amik esetén megjelenik a hirdetésed is és az organikus találatok között is ott leszel. Vajon nem fölösleges ez?

De nem ám! Nekem van olyan ügyfelem, nem is egy akik rendszeresen hirdetnek, sokat foglalkozom az oldalukkal seo szempontból nézve is és amikor elkészítem a havi jelentéshez a képet azt tapasztalom, hogy több kulcsszó eset is elárasztják a Googlet. Ott van a hirdetésük, az első helyen vannak a találatok között, ott vannak a Google térképen és még a képes találatok index képei között is megjelenik a logójuk. Szerintem ez azért elég menő és nem csak szakmai szemmel nézve. Gondolj csak bele, hogy mit sugall ez számodra, amikor a fogyasztói oldalon helyezkedsz el? Gondolom Te is arra asszociálsz, hogy ezek aztán biztosan ott lehetnek a szeren, ha a csapból is Ők folynak. Hidd el más is erre fog gondolni!

Nos, így én azt tanácsolom, hogy ha van lehetőséged, akkor mind a 2 eszközt vesd be a marketing harctéren. Nagyon jól kiegészítik egy mást és hatalmas lendületet képesek adni a vállalkozásodnak!

 

Leave a Reply