Google keresőoptimalizálás: a weboldalon töltött idő

A Google keresőoptimalizálás egy nagyon sok összetevős dolog, amit számos tényező befolyásol. Az egyik ezek közül az oldaladon eltöltött idő. Többek között ennek segítségével a Google látja, hogy mennyire jó minőségűek a tartalmaid, hiszen ha ezek érdekesek és értékesek az olvasóknak, akkor nem csak, hogy sok időt töltenek majd a webhelyeden, de tovább is kattintanak. Hiszen szeretnének még többel találkozni.

Na de hogyan növelheted az oldaladon töltött időt?

1.: Konverzió optimalizálással:

Google keresőoptimalizálás és a konverzió optimalizálás.

Google keresőoptimalizálás javítása konverzió optimalizálás segítségével.

Mind szakemberként, mind felhasználóként azt tapasztalom, hogy a vállalkozások egy nagyon nagy része nem is tudja, hogy ez a fogalom a világon van. Hogyan lehet konverzióra optimalizálni egy weboldalt? Lényegében a titok, hogy nagyon logikusan építed fel, úgy hogy az érdeklődőid könnyen megtaláljanak mindent és semmi ne terelje el a figyelmüket. Ez egy nagyon összetette és aprólékos munka, hiszen minden oldalnak meg kell felelnie a saját célkitűzésének és közben beleilleszkednie az teljes oldal egységébe.

Hogyan érheted el ezzel, hogy több időt töltsenek az oldaladon? Hiszen ha káosz van, akkor többet kell keresni és több kattintás is keletkezik. Igen ám, de vajon hány embernek lesz türelme kikeresni, amit szeretne? Ráadásul a sok kattintás rövidebb idő alatt csak ront a helyezéseden, hiszen így egy oldal sem tudta huzamosabb ideig lekötni az olvasó figyelmét.

2.: Minőségi blogbejegyzésekkel:

A folyamatosan frissülő és jó minőségű blog bejegyzésekkel nagyon sokat tehetsz a helyezésedért. Ha sikerül valóban érdekfeszítő írásokat közzé tenned, akkor számíthatsz rá, hogy egy idő után rendszeresen visszatérő olvasóid lesznek. Akik vélhetőleg megosztják majd másokkal az írásaidat. Ami újabb olvasóhoz vezet majd. Jól hangzik, igaz? Neked semmi más dolgod nincsen csak szuper blog bejegyzéseket írni. Mi sem egyszerűbb, igaz? 😉

3.: Érdekes termék lírásokkal:

Termékleírások és a Google keresőoptimalizálás.

Google keresőoptimalizálás jó termék leírásokkal.

Azt kell, hogy mondjam, hogy itthon a webáruházak 90%-a nem szentel kellő figyelmet a termékleírásoknak. Vagy nincs ott semmi vagy csak néhány alap paraméter. Ahelyett, hogy egy érdeklődést felkeltő, vágyakat felkorbácsoló szöveggel várnák a látogatókat. Részben azért is, mert én meg vagyok róla győződve, hogy jobb termék leírásokkal sok webáruház eredményesen tudná növelni a bevételeit, másrészről pedig így az oldalon is lényegesen nőne az eltöltött idő. Hiszen a néhány szavas leírások helyett rövidebb szövegeket olvashatnának. És mivel ezek a szövegeket olyan termékekről szólnak, amik érdeklik Őket, így a többség valószínűleg el is fogja olvasni majd.

4.: Jól felépített link hálózattal:

Ha sikerül nagyon érdekfeszítő webszövegeket, blog bejegyzéseket, termék leírásokat írnod, akkor egy jól felépített link hálózat nagyon sokat segít majd Neked! Mire gondolok? Adott egy blog bejegyzés, melynek a szövegében még 2-3 másik oldalra mutató linkek találhatóak. Ezek mutathatnak más bejegyzésre vagy akár termékre is. Ha jól helyezed el őket növeled az esélyét annak, hogy ezeket az oldalakat is meglátogatják majd. Ami tovább növeli az oldalon eltöltött időt!

Ahogyan Te is láthatod számos módszer áll a rendelkezésedre, amiknek a segítségével növelheted az oldaladon eltöltött időt. Minél többen és minél több ideig tartózkodnak a weboldaladon a Google annál jobbra értékeli majd. Hiszen ez számára ezt mutatja, hogy olyan szövegekkel, videókkal, képekkel tudtál előállni, amik képesek felkelteni és le is kötni az emberek figyelmét. Ehhez azonban profinak kell lenned nem csak a saját területeden, de a tartalom gyártásban is. Manapság olyan felfokozott az online jelenlét, hogy nehéz (de nem lehetetlen) olyan ütős anyagokkal előállni, amik képesek ezeket a feladatokat ellátni.

Leave a Reply