Fontos kérdések a tartalom marketinggel kapcsolatban 2019-ben

A tartalom marketing köztudottan nagyon fontos szerepet játszik a keresőoptimalizálásban, ezért is kell komoly hangsúlyt fektetni rá. Az alábbi cikkünkben arról lesz szó, hogy 2019-ben mire érdemes odafigyelni ezen a téren.

A Google véleménye a rövid tartalmakról

Köztudott tény, hogy ha azt akarod, hogy a Google lássa a szövegeidet, akkor legalább 300 szavasnak kell lennie. A Google munkatársa John Mueller azt nyilatkozta a témában, hogy a nagy kereső nem számolgatja a szavakat, ezért számukra ez egy teljesen lényegtelen kérdés. Egy szöveg lehet 200, 500 vagy 1200 szavas minden esetben csak az a lényeges, hogy a tartalom érdekes és hasznos legyen az olvasóknak. Nem akarunk vitatkozni a Google szakijával, de azért nem teljesen lényegtelen a cikk hossza, hiszen egy 800 szavas cikk hosszabb ideig tartja az oldaladon a látogatót, mint a 200 szavas, így az oldalon töltött időbe máris beleszámít. Valamint az elköteleződés is komolyabb akkor, ha belevág egy nagyobb lélegzetvételű cikkbe. A lényeg, hogy jó minőségű legyen a tartalom.

A seo is csak mértékkel jó

A Google szakemberei és mi magunk is azt tapasztaljuk, hogy néha a weboldal tulajdonosok túlzásba viszik a keresőoptimalizálás egy bizonyos szeletét. Megpróbálnak egy olyan kulcsszóra jó helyezést elérni, amivel kapcsolatban nagyon kevés vagy egyáltalán nem található hasznos taralom az oldalon, ezért a szöveget nagyon telerakják a témába vágó kifejezésekkel. Azonban a Google nem annyira amatőr, hogy ezt ne vegye észre, ezért ezek az oldalak biztosan nem kapnak jó helyezést és ez rossz hatással lesz azokra a tartalmakra is, amik egyébként jók.

A régi tartalmakat el kell távolítani?

Vannak akik úgy gondolják, hogy a régi tartalmakat el kell távolítani az oldalról, mert ezeket kevésbé látja jó minőségűnek az oldal, hiszen nem aktuális a téma. Azonban a Google szakértője John Mueller azt mondta, hogy a tartalom elkészülésének az ideje nem számít, hiszen ez attól még lehet nagyon hasznos, ezért nem lehet előnyhöz jutni azzal, hogy letöröljük a régebbi tartalmakat. Azonban abban az esetben, ha a régebbi tartalmak még azelőtt készültek, hogy tisztába lettél volna a seo irányelvekkel lehet mégis érdemes inkább megszabadulni a rosszabb tartalmaktól.

Cikkek felújítása

Ha van egy jó cikked, ami érdekes, izgalmas és a maga idejében nagyon jó volt, akkor  érdemes aktualizálni. Vannak olyan témák, amikről később lehet még írni, így egy még hosszabb, érdekesebb cikk lesz belőle.

Ahogyan eddig úgy ez után is a tartalmak minősége lesz a fő szempont, ezért nagyon figyelj arra, hogy csak olyan kerüljön ki, ami valóban jó!

 

Leave a Reply